torsdag 11 april 2013

länge sedan uppdatering

Ja det var väldigt länge sedan jag uppdaterade nu.

kom hem från gymmet för ca 1 timme sedan, det var 3dje gympasset den här veckan och träningsveckan har sett ut så här:

Måndag; Intervallträning på stranden i 5 kilometer a´30 mintuer.

Tisdag: Gymmet: löpbandet 20 minuter (5 uppvärmning 15 löp) (blev avbruten och behövde skynda mig till jobbet sen)   

Onsdag: Gymmet: Löpbandet i 20 minuter ( 5 uppvärmning, 15 löp) maskiner i 20 min, plankan i 20 sek.
På kvällen: Powerwalk med Annika och hundarna, 4, 68 kilometer på 47 minuter.

Torsdag:   Gymmet; Löpbandet i 23 minuter, ( 5 minuter uppvärmning, 17 minuter Löp) Roddmaskinen i 10 minuter med 10 kilos motstånd, sedan maskiner i 25 minuter.

Ikväll ska jag ut och gå med Annika igen och om en liten stund ska jag gå en lång tur med min dotter.

Till varje pass på gymmet cyklar jag dessutom, eller jag cyklar ju jämt faktiskt.

För 1 månad sedan, eller 2,5 gymvecka sedan så kunde jag bara springa 2 minuter på löpbandet innan jag var tvungen att ta paus, nu klarar jag 17 minuter utan paus men det känns som om man vill dö några gånger på vägen, först vid den magiska 3 minuters gränsen sedan vid 15 minuter.  ska öka på 2 minuter varje vecka är mitt mål. Då borde jag var mer än redo för Tävlingen den 2 maj?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar