söndag 14 april 2013

Tungt

Jag var så laddad inför ett morgonpass på gymmet, trodde jag skulle ha samma känsla som igår, igår gick det så bra, jag kände mig som en super fräsch 30+ tjej & jag sprang på löpbandet med ett leende och varje gång Erik Saades "popular" kom upp tänkte jag "fatsiken han sjunger ju om MIG" 

Idag när jag stod på löpbandet var det tungt redan efter 30 sekunder, efter 5 minuter och 28 sekunder började jag springa med cementklossarna till benen, jag som klev upp där och ställde TIMERN på 30 minuter idag, 25 gick ju lekande lätt igår så 30 skulle ju inte vara någon match idag, PYTSAN! Inte ens Erik Saades Popular fick benen att röra på sig. Rösten sa hela tiden: Hoppa av, ge upp gå hem, men jag bet ihop och sa åt mig själv: det är när det är tungt som man ska kämpa och fortsätta, man ska ta i extra mycket och det gjorde jag. Jag ville bara lägga mig ner och dö och kräkkänslan ar uppe i halsen hela tiden. 

30 minuter senare klev jag av bandet, eller ramlade av, satte mig vid rodden, fick sänka från 10 kilo till 5 kilos motstånd, ville bara kräkas och ge upp. Kämpade i 10 minuter och så höll jag på på varenda maskin,. tog i lite extra mycket och känslan från att aldrig mer vilja se gymmet stod i fight med känslan att jag längtar till på tisdag då det är dags igen...

Va fasiken håller jag på med? får jag ge upp snart, jag är 33 år och 2 barns morsa som ska stå hemma i köket och laga kanelbullar, eller?  och bara för att det känns så här tungt idag ska jag ställa mig på crossen efter att jag kört benpressen, ska stå där i 10 minuter och ge gärnet. sen tittar jag på klockan OPS kanske dags att stretcha nu? Körde plankan också, 2*30 sekunder, nu får jag stretcha. Hejdå Gymmet, vi ses på tisdag igen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar