onsdag 17 april 2013

Okey i Måndags blev det inget gympass, hade bestämt lunchdejt med lillebror på stan men däremot gick jag hem från stan, 3km och sedan tog jag och lillebror en Powerwalk på kvällen som blev 5km lång. 

I tisdagsmorse, dvs igår var jag åter på plats på gymmet och löpbandet, Timern ställde jag in på 35 minuter, ökade alltså med 5 minuter från i söndags. Benen kändes tunga igen och jag tog fel skor i måndags när Anton och jag var ute så jag hade en blåsa under vänsterfoten och det kändes bara så BLÄÄÄÄ men som Pablo Roberto säger: tar man en dag vila till så tar man 2 och sen 3 osv... så jag körde på och kämpade, jag ville hellre stå hemma i köket och baka kanelbullar med våra 2 barn,, ja ni vet känslan? 

iaf efter 30 minuter slår jag över på distansen istället, orkar inte titta på tiden längre, orkar bara inte och vad ser jag.. jag har slagit personligt rekord! 4,95 km har jag sprungit på 32 minuter..WOW det finns ett hopp, jag kommer kunna spring 5 km den 2a maj på vårruset? åh nu blev jag glad...

..ja sen gick det lekande lätt på gymmet efter det, tog mellan 10 till 20 kilo mer på varje maskin, slog PB på Roddmaskinen och avslutade med 15 minuter CROSStrainer. på kvällen var jag och Annika ute på en powerwalk, 4km "bara".... jag var slut efteråt, men idag onsdag skulle jag få en välförtjänt VILOdag! 

Imorgon ska jag träna med en granne till mig, det ska bli spännande och roligt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar